czerwca 30, 2022

4 sposoby na wojskową skrzynię

Tym razem na tapecie skrzynie wojskowe. 




Pierwsza skrzynia - bardzo płytka, ale za to dość długa i szeroka. Swoimi wymiarami odpowiada stolikowi kawowemu. Jej wygląd od razu przywołał skojarzenia takiego mebla w loftowym salonie. 

Zaczęłam od rozkręcania mebla. Wydawało mi się, że jak zdejmę wieko, zawiasy i metalowe okucia , to będzie mi łatwiej oczyścić mebel. Niewiele mi to pomogło, bo zadałam sobie w ten sposób więcej pracy przy ponownym skręcaniu i dopasowywaniu. Po za tym nie wszystkie okucia dały się odkręcić. Niestety część śrub się zapiekła. 

Po rozkręceniu zaczęłam szlifowanie. Tym razem skorzystałam z diaksa. Błyskawicznie oczyściłam z zielonej farby wieko i wygładziłam boki skrzyni. Następnie wygładziłam drewno szlifierką, a na koniec doczyściłam ręcznie trudno dostępne miejsca. 

Wieko miało być bejcowane na orzechowy kolor, następnie polakierowane. Dlatego zależało mi na dokładnym wyszlifowaniu go. 


Elementy metalowe, zostały najpierw pokryte żelem do usuwania farb. Po kilku godzinach zaczęłam je czyścić szczotką drucianą, aby oczyścić je z glutów jakie się porobiły na skutek działania żelu. Następnie szlifowałam je ręcznie papierem ściernym 120, a na końcu watą stalową. 

Oczyszczone zamki, okucia, zawiasy pokryłam sprayem w kolorze miedzi. 







Zanim przystąpiłam do malowania musiałam umyć skrzynię. Ponieważ w środku był dziwny pył- strasznie śmierdzący, najpierw umyłam środek. Potem wyszlifowałam i znowu umyłam wewnętrzne i zewnętrzne boki.

Poprzeczne belki na wieku pomalowałam na czarno, tak samo jak boki skrzyni.

Po wyschnięciu czarnej farby, zabejcowałam blat dwa razy. Gdy bejca wyschła pokryłam ją czterema warstwami lakieru akrylowego. 
Środek skrzyni również została zabejcowany i polakierowany. 



Aby skrzynia mogła być stolikiem potrzebowała nóg. Wymierzyłam więc odległości i wywierciłam dziury. Użyłam ciut mniejszego wiertła niż wkręt nóżki. 

Przykręciłam skończone wieko skrzyni. 




Druga skrzynia miała zostać szafką nocną w pokoju chłopca. 

Prace przebiegały analogicznie do pierwszej skrzyni. Tym razem podarowałam sobie rozkręcanie skrzyni. 


Chciałam aby ta skrzynia miała wyraźną fakturę na blacie, więc po dokładnym oczyszczeniu wieka, wyszczotkowałam drewno drucianą szczotką założoną na wkrętarkę.

Po umyciu skrzyni mogłam przystąpić do malowania. Żeby wyspreyować okucia i zamki musiałam porządnie zabezpieczyć drewno. Zrobiłam to za pomocą kartek przyklejonych do skrzyni taśmą malarską.

Do malowania wieka użyłam tym razem oleju ciemny dąb. Olej uwydatnił strukturę drewna oraz słoje. Nałożyłam trzy warstwy oleju  w cztero godzinnych odstępach. 



Poprzeczne belki na blacie i uchwyty po bokach pomalowałam na kolor butelkowa zieleń, a boki skrzyni w kolorze czarnym. 



Na koniec zrobiłam szablon piłki na taśmie malarskiej. 

Jak zrobić szablon?
1. Powierzchnię którą chcesz ozdobić szablonem wyklej pasami taśmy malarskiej. Krawędzie każdego paska muszą się ze sobą stykać. Nie może być szczelin między nimi.
2. Wydrukuj na papierze to co chcesz przenieść na mebel.
3. Wytnij nożykiem do papieru. 


4. Przyłóż  szablon do taśmy malarskiej i dokładnie obrysuj.


5. Wytnij nożykiem do papieru wzór w taśmie. 


6. Wypełnij farbą i ostrożnie odklej taśmę. 


Tak jak poprzednia skrzynia , ta też dostała stożkowe nóżki.

Gotowe:



Trzecia skrzynia byłą identyczna jak ta druga z piłką. Ta miała być stolikiem i skrzynią do przechowywania w jednym. Jej metamorfoza przebiegała tak samo. Ale małe elementy wykończyłam innymi kolorami: miesiącem miodowym i lazurowym oceanem. Charakteru dodaje jej szablon mapa świata. 




Stolik zamiast nóżek posiada kółka. 





Mam jeszcze małą skrzynkę, którą wykorzystałam jako pojemnik na klocki. 






Która skrzynia podoba wam się najbardziej?
































 

 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Cieszę się że tu jesteś! Jeżeli pododają Ci się moje Graty daj mi znać zostawiając tu swój komentarz! Zmotywujesz mnie do dalszego działania ☺

Copyright © Graty Agaty , Blogger