października 11, 2016

Toaletka małej damy



Oto toaletka z lat 50-tych lub 60- tych, kupiona okazyjnie. Na początku nie miałam pomysłu co z nią zrobić, ale kiedy zaczęliśmy urządzać pokój Ali pomysł przyszedł sam. Toaletka posiadała trzyczęściowe lustro, które niestety było zbite, a stelaż uszkodzony. Nic nie dało się z nim zrobić. Ale dolna część toaletki była w bardzo dobrym stanie. Szafka jest sosnowa, pokryta fornirem.


Początkowo szafka stała u mojego synka w pokoju, więc pomalowałam ją farbą kresowa w niebieskim odcieniu . Efekt nie powalał i nie zasługiwał na sfotografowanie.W domowym archiwum zaistniała jednak pod tą postacią.

 Ponieważ mebel nie pasował do pokoju małego mężczyzny, powróciłam do prac dopiero przy urządzaniu pokoju Ali. Zaczęłam od wyjękcia starych gałek. Niebieskiej farby postanowiłam nie zdzierać, potarłam ją świeczką, a następnie pomalowałam różową farbą. Uzyskałam ją, mieszając białą farbę akrylową z czerwoną. Po wyschnięciu farby zaczęłam go trzeć papierem ściernym 40. Dzięki woskowi ze świeczki różowa farba odchodziła bardzo łatwo i szybko. Tarłam, aż szafka stała się niebiesko-różowa. W miejscach gdzie efekt był najbardziej zadowalający znowu potarłam świeczką. Pomalowałam całą szafkę na biało ( dwa razy ). Użyłam farby akrylowej. Niebieską i różową warstwę nakładałam pędzlem, a białą wałkiem. Kiedy biała farba wyschła, znowu przystąpiłam do tarcia. Gdy uzyskałam zamierzony efekt, zmieniłam papier z 40 na 100, aby wygładzić powierzchnię. W ten sposób miałam zrobiony korpus mebla, natomiast wobec frontów miałam inne zamiary.  Drzwiczki szafeczki postanowiłam pomalować tylko na biało. Następnie przykleiłam na środek, wyciętą sowę ze sklejki. Do ozdoby sowy i frontów szufladek posłużyłam się techniką decoupage. Wykorzystałam do tego papier do scrapbookingu z geometrycznym wzorem. Do każdego elementu zastosowałam inny wzór. Kiedy już wszystko wyschło można było montować gałki. Po raz kolejny przydały się znaleziska z ciuchlandu. Tym razem zdecydowałam się na miętowe. Niestety nie mam zdjęć z przebiegu prac, mogę tylko zaprezentować efekt końcowy.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Cieszę się że tu jesteś! Jeżeli pododają Ci się moje Graty daj mi znać zostawiając tu swój komentarz! Zmotywujesz mnie do dalszego działania ☺

Copyright © Graty Agaty , Blogger