października 20, 2016

Pani Jesień


Dzień Nauczyciela kojarzy mi się z jesienią, a jesień z ludzikami z żołędzi i kasztanów. Mój synek, jak reszta dzieci w ten dzień miał wolne, więc postanowiliśmy wykorzystać to jak najlepiej. Ponieważ pogoda była ładna zaplanowaliśmy wizytę u babci i długie spacery. Świetnie się bawiliśmy, zwiedzając stare ruiny, chodząc po lesie i zbierając dary jesieni. A wieczorem obydwoje tworzyliśmy dekoracje z tego co znaleźliśmy. Wśród naszych zbiorów znalazły się oczywiście liście klonu, jarzębina, kasztany, szyszki i trochę kaliny.  

 
Postanowiłam zrobić jesienny świecznik. Wykorzystałam do tego:

  • 3 słoiczki po Gerberkach
  • Jedną deseczkę
  • Klej na gorąco
  • nasze jesienne zbiory ( oprócz wymienionych wcześniej orzechy laskowe, włoskie i dziką różę )

Trzeba pamiętać, by słoiczki nie były szersze od deseczki, ale też by nie były za małe, bo inaczej nie zmieści się tealight. Najpierw przykleiłam do deseczki słoiczki.  A następnie pomiędzy słoikami, umieściłam orzechy. Potem przyklejałam do deseczki większe elementy: kasztany w skorupce, duże szyszki, orzechy włoskie i kasztany bez skorupek. Następnie umieszczałam między nimi coraz mniejsze elementy: szyszki modrzewia, orzechy laskowe, dziką różę i gałązki jarzębiny.  Doklejałam jak najwięcej elementów, by deseczka była jak najmniej widoczna. Na koniec wsypałam kalinę do słoiczków i włożyłam czerwone tealighty. Oto mój jesienny świecznik:


 
Róże z liści
Wymyśliłam, że z tej góry liści klonu którą mój synek uzbierał zrobię bukiet róż. Wystarczy wziąć liść, zagiąć jego rogi do środka, a następnie zwinąć w rulon. Bukiet wstawiłam w szklaną kulę wypełnioną wcześniej kasztanami i jarzębiną. 


 
Ponieważ nie wykorzystałam wszystkich liści, mój pomysłowy syn się nimi zajął. Oto Jego Pani Jesień, która zrobił i wymyślił sam. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Cieszę się że tu jesteś! Jeżeli pododają Ci się moje Graty daj mi znać zostawiając tu swój komentarz! Zmotywujesz mnie do dalszego działania ☺

Copyright © Graty Agaty , Blogger