listopada 06, 2016

Witryna na książki


Po sukcesie z jednym kredensem, kusił mnie następny, tym bardziej że miałam go w zasięgu ręki. Drugi większy kredens stał sobie u teściów w stodole. Problemem nie było to jak go zdobyć, tylko gdzie go zastosować. W jadalni stoi już jeden i to według mnie ładniejszy bo zgrabniejszy. A w tym najbardziej podobały mi się te małe kwadratowe szafeczki, resztą już mnie tak nie urzekała bo mebel sprawiał wrażenie za ciężkiego. No i nagle okazało się że i ten kredens mi się przyda. Urządzając naszą sypialnię szukałam jakiejś półki na książki, witryny, która zmieściłaby się pod skos. Mebel więc musiał być niski i przeszklony. Nie łatwo jest coś takiego znaleźć, mi się nie udało. Zaczęłam więc kombinować i wymyśliłam że mogę wykorzystać górną część kredensu.



Tak jak poprzednio przystąpiłam najpierw do demontażu. Odkręciliśmy fronty, wyjęliśmy szyby, wyrzuciliśmy uchwyty, a także dyktę umieszczoną z tyłu. Przy szlifowaniu za mocno się nie wysilałam, starałam się zedrzeć tą łuszczącą się farbę i doprowadzić do tego, że powierzchnia będzie gładka. Następnie pomalowałam cały mebel farbą gruntującą. Po wyschnięciu farby pomalowałam korpus farbą akrylową, na kolor kremowo beżowy. Trzy z pięciu frontów również pomalowałam w tym kolorze, a dwa postanowiłam pomalować na czerwono.  
Aby witryna pasowała do naszej łowickiej sypialni postanowiłam ją ozdobić łowickimi kwiatami za pomocą decoupage. Pomalowane fronty zostały oszklone, zdecydowałam się na przezroczyste szyby, by było widać stojące w niej książki. Nie założyłam nowych uchwytów, może kiedyś w przyszłości jak znajdę takie, które mnie urzekną. Na razie jest dobrze jak jest. 


Mebel pomieścił moją kobiecą literaturę, a także babskie bibeloty. Małe szafeczki wyglądają jak solidne nogi  witryny, ale kryją w sobie różne skarby. Piszcie proszę czy podoba wam się taka metamorfoza!

3 komentarze:

  1. Valuable information. Lucky me I disccovered your site accidentally,
    and I'm surprised why this coincidence did nnot happened
    earlier! I bookmarked it.

    OdpowiedzUsuń
  2. I'm so happy too! I invite you more often!

    OdpowiedzUsuń

Hej! Cieszę się że tu jesteś! Jeżeli pododają Ci się moje Graty daj mi znać zostawiając tu swój komentarz! Zmotywujesz mnie do dalszego działania ☺

Copyright © Graty Agaty , Blogger