grudnia 11, 2020

"Ludwikowska" szafka nocna

 Będzie trochę wspomnień z wakacji. Co robi mama, którego dziecko jedzie na obóz? Robi metamorfozę pokoju. 😂

Nowy kolor ścian i prawie nowe meble, które wpadły w moje ręce. Oto jeden z nich:

O renowacji takiej szafki jak ta zawsze marzyłam. Poszalałabym na niej z jakimś granatem, turkusem albo nawet różem! A co! No ale niestety z góry narzucony był kolor biały 😏

Szafeczka trafiła do mnie ulepiona jakąś brunatną farbą olejną, z uchwytami kojarzącymi mi się ze Swarzędzem mojej cioci. 

Nic z tych rzeczy nie pasuje do pokoju z miętową ścianą i szarymi tekstyliami i kryształowym żyrandolem.

Zerwanie olejnej farby nie przyniosło zbyt wiele trudu. Troszeczkę gorzej sprawa się miała z ozdobnymi frezami na nóżkach. Tam trzeba było trochę ręcznie podłubać. 





Jak widać na zdjęciu komódka w większości wykonana jest z płyty, nóżki są z drewna, frezowane listewki przy blacie oraz fronty szuflad, którym zapomniałam zrobić zdjęcia. 

Po opaleniu zeszlifowałam wszystkie nierówności. Najpierw użyłam papieru 80, potem 100 i na koniec 120. 











Szafka najpierw została pokryta farbą gruntującą. Po wyschnięciu, pomalowałam jedną warstwą farby akrylowej w kolorze białym. Na blat położyłam dwie warstwy. 

Dziurki po uchwytach w szufladach zostały zaszpachlowane. Uchwyty zastąpiły nowe gałki pasujące do żyrandola w pokoju. 

Nie dawały mi spokoju  zamalowane ozdobne frezy. Postanowiłam podkreślić farbą w kolorze szarym.






Ale to nie jedyny mebel odnowiony do tego pokoju. W tym samym czasie malowałam sosnową witrynę. 



Ponieważ czas gonił, zdecydowałam, że nie będę szlifować witryny. Odtłuściłam powierzchnię i pomalowałam tymi samymi farbami co szafeczkę. Szuflady również zyskały te same uchwyty co szafeczka. 





Uważam obie metamorfozy za bardzo udane. Biały kolor nadał im lekkości, a na miętowej ścianie wyglądają rewelacyjnie!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Hej! Cieszę się że tu jesteś! Jeżeli pododają Ci się moje Graty daj mi znać zostawiając tu swój komentarz! Zmotywujesz mnie do dalszego działania ☺

Copyright © Graty Agaty , Blogger